Ved kjøp i nettbutikken aksepterer du disse vilkårene. Vilkårene gjelder for privatkunder i nettbutikken. Alle kjøp i nettbutikken følger disse betingelsene:

Partene

Selger er AinaKris Art – Aina Kristensen. Dette er et enkeltmannsforetak med organisasjonsnummer 911779986.
Adresse: Spinnerigata 6, 3320 Vestfossen

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Pris

Den oppgitte prisen for varen er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Det er ikke merverdiavgift på kunst. I kassen velger du om du vil hente varen selv uten noe tillegg i prisen, eller om du vil betale for frakt. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Betaling

Betaling i nettbutikken skjer med kort via Stripe betalingsløsning eller via Vipps. Det er ikke mulig å betale med faktura.

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Hvis du velger å hente varen selv kan du betale med vipps eller kontanter ved henting.

Jeg følger nasjonale og internasjonale sikkerhetsstandarder og jeg oppbevarer ikke, og kan heller ikke se, dine private kortopplysninger.

Frakt og levering

Om du har valgt Levering med Posten i kassen, blir bildet normalt pakket påfølgende dag, og senest tre dager etter bestilling. Alle varer blir sendt som pakker med Posten, slik at det er mulig med sporing. Jeg leverer bare til adresser i Norge. Det tar normalt en ukes tid fra bestilling til du mottar varene dine.

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt produktet.

Garanti og reklamasjon

Når du har mottatt produktene dine må du undersøke om leveransen stemmer, om bildet/bildene er blitt skadet under transporten, eller om det er andre feil eller mangler.

Jeg følger forbrukerkjøpsloven så om produktene har feil eller mangler kan du kreve retting av feilen, levering av nytt tilsvarende produkt eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du mottar produktene. Melding om feil og mangler ved produktene må skje innen 14 dager etter at du mottok varen.

Ta kontakt på aina@ainakrisart.no eller på tlf 911 47 196 hvis noe ikke stemmer. Jeg strekker meg langt for å finne en løsning.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet ditt og gjelder for alle varer (utenom frakt). Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og skal skje skriftlig. Send gjerne angrerettskjema som brev eller e-post. Angreskjema finner du her.

For at angreretten skal gjelde, må produktet være i samme stand som du mottok det. Benytter du angreretten skal produkt(ene) leveres tilbake til oss innen 14 dager. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Om mulig, bruk samme innpakning for returtransport som du mottok varene i. Om deler av en bestilling blir returnert refunderes prisen på produktene som dette gjelder. Refusjonen skal finne sted innen fjorten dager etter at jeg mottar produktet i retur.

Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Konfliktløsing

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.